DTO (Declared training organization)
Na základe podaného „Vyhlásenia“ a príslušných výcvikových programov Slovenským národným aeroklubom v zmysle nariadenia Komisie (EÚ) 1178/2011 a 2018/1119, DÚ SR potvrdil prijatie Vyhlásenia a pridelil Registrovanej výcvikovej organizácii SNA referenčné číslo: SK.DTO.03
Smernica SNA LŠZ-2 | Spôsobilosť lietajúcich športových zariadení (LŠZ) – letún
Svetový antidopingový kódex (Kódex) je hlavnou štruktúrou antidopingového systému, ktorý stanovuje pravidlá, ktoré športovci musia dodržiavať. Cieľom Kódexu je chrániť práva čistých športovcov. Prijalo ho olympijské hnutie, ako aj športové zložky a antidopingové organizácie po celom svete. Je uznaný viac ako 170 vládami (UNESCO Dohovor proti dopingu v športe).
Slovenský národný aeroklub ako národný športový zväz sa zaväzuje dodržiavať antidopingové pravidlá v súlade so svetovým antidopingovým programom, ktoré prijala Antidopingová agentúra SR (SADA).
« December » « 2025 » |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Súťažný poriadok a nominačné kritériá bezmotorového lietania
SNA – 2015
(formát
PDF, veľkosť 965,5 kB)
Cieľom tohto súťažného poriadku je zaistiť čo najvyššiu úroveň reprezentácie Slovenského národného aeroklubu (SNA) a všetkých súťaží usporiadaných SNA a jeho organizačnými článkami. Podmienkou účasti na súťažiach usporiadaných SNA je platné členstvo súťažiacich v SNA v zmysle stanov SNA a plnenie povinností člena SNA. Netýka sa to zahraničných účastníkov.
Pre všetky súťaže ustanovené týmto súťažným poriadkom musia byť vypracované a vypublikované lokálne pravidlá v zmysle Športového poriadku FAI, Časť 3.
1. Minimálny počet štartujúcich pre otvorenie jednotlivých tried je 6.
MSR BL, MSR BLj v jednotlivých triedach sú platné pri odlietaní minimálne 4 bodovaných disciplín. Ostatné súťaže sú platné pri odlietaní minimálne 3 bodovaných disciplín.
Na základe konečného výsledku v jednotlivých triedach je na MSR BL, MSR BLj vyhlásený prvý súťažiaci (obaja súťažiaci v 20m viacsedadlovej triede), ktorý spĺňa podmienky FAI pre reprezentáciu SR a je členom SNA, majstrom Slovenskej republiky v danej triede. Žena na prvom mieste v triede spĺňajúca hore uvedené je vyhlásená majsterkou Slovenskej republiky v danej triede. V prípade, že sa MSR BLj usporiadajú ako súčasť inej súťaže postupuje sa obdobne ako u žien.
Ak na uvedených súťažiach zvíťazí súťažiaci, ktorý nespĺňa podmienky FAI pre reprezentáciu SR, je vyhlásený za víťaza v príslušnej triede. Za majstra Slovenskej republiky sa vtedy vyhlási prvý súťažiaci, ktorý spĺňa podmienky FAI pre reprezentáciu SR a je členom SNA.
Miestne súťaže organizujú jednotlivé aerokluby podľa možností a záujmu pilotov. Nomináciu vykonáva usporiadateľ súťaže.
Na MS BL sa nevyhlasuje majster, ale víťaz MS BL.
SNA usporiada každý rok CPS BL. Pre usporiadanie a vyhodnocovanie CPS BL platia samostatné pravidlá.
Do reprezentačného družstva SR budú zaradení piloti/pilotky:
Podľa výsledkov na posledných platných MSR BL v klubovej triede a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcim MS alebo ME k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú piloti podľa výsledku dosiahnutého na posledných platných MSR BL v klubovej triede s tým, že si vyberajú miesta na MS/ME konané v nasledujúcom roku podľa svojho konečného umiestnenia na MSR BL. V prípade nezáujmu reprezentovať sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení MSR BL.
Podľa výsledku na posledných platných MSR BL v 15m triede a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcim MS alebo ME k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú piloti podľa výsledku dosiahnutého na posledných platných MSR BL v 15m triede. Ak nie je vyhlásená 15m trieda v rámci MSR BL, nominuje sa podľa výsledku pretekárov spĺňajúce kritéria 15m a štandardnej triedy z posledných platných MSR BL v kombinovanej triede. V prípade nezáujmu reprezentovať, sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení MSR BL.
Podľa výsledkov na posledných platných MSR BL vo voľnej triede a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcim MS alebo ME k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú piloti podľa výsledku dosiahnutého na posledných platných MSR BL vo kombinovanej triede. V prípade nezáujmu reprezentovať, sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení MSR BL.
Podľa výsledkov na posledných platných MSR BL v 15m a 20m viacsedadlovej triede z výsledkov pretekárov štartujúcich na vetroňoch spĺňajúcich kritéria 20m viacsedadlovej triedy a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcim MS alebo ME k dispozícii. V prípade, že sa MSR BL v 15m a 20m viacsedadlovej triede neuskutočnili pre nedostatočný počet účastníkov, reprezentačné družstvo do 20m viacsedadlovej triedy sa tvorí na základe výsledkov pretekárov štartujúcich na vetroňoch spĺňajúcich kritériá 20m viacsedadlovej triedy podľa výsledkov posledných platných MSR BL v kombinovanej triede. V prípade nezáujmu reprezentovať, sa právo výberu miesta presúva na ďalšieho účastníka v umiestnení MSR BL, pričom nominovaní piloti do tejto triedy musia získať aspoň 75% bodov víťaza.
Poznámka: Posádka lietadla v 20m viacsedadlovej triede sa skladá z 2 pilotov, ktorí sú členmi SNA a majú platnú Športovú licenciu FAI vydanú SNA a platnú pre daný rok.
Pri vyhlásení iba kombinovanej triedy na posledných platných MSR BL sa návrh do reprezentačného družstva riadi konečným poradím v tejto triede.
Pre všetky triedy platí možnosť priamej nominácie podľa výsledkov posledných platných MS alebo ME v danej triede (tzv. „zelená karta“). Priamu nomináciu do reprezentačného družstva na nasledujúce MS alebo ME v tej istej triede, v ktorej súťažil na posledných platných MS alebo ME, získava najvyššie umiestnený pilot z MS alebo ME v danej triede, ktorý získal najmenej 90% bodov víťaza danej triedy. Toto pravidlo môže byť použité až potom, ako víťaz posledných platných MSR BL v danej nominačnej triede využil právo výberu triedy na nasledujúce MS alebo ME, resp. prejavil nezáujem o účasť na MS resp. ME.
Do reprezentačného družstva žien budú zaradené pilotky:
podľa korigovaných výsledkov na posledných platných MSR BL vo všetkých
triedach a to až do zaplnenia všetkých miest, ktoré má Slovenská republika
na nasledujúcich MSž k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú pilotky
podľa poradia dosiahnutého v korigovanom výsledku.
Pre všetky triedy platí možnosť priamej nominácie podľa výsledkov
posledných platných v danej triede (tzv. „zelená karta“). Priamu
nomináciu do reprezentačného družstva na nasledujúce MSž v tej istej
triede, v ktorej súťažila na posledných platných, získava najvyššie
umiestnená pilotka z MSž v danej triede, ktorá získala najmenej 50 %
bodov víťazky danej triedy. Toto pravidlo môže byť použité až potom, ako
víťazka korigovaného výsledku žien posledných platných MSR BL vo
všetkých nominačných triedach využila možnosť výberu triedy na
nasledujúce MSž, resp. neprejavila záujem o účasť na MSž.
Do reprezentačného družstva juniorov budú zaradení piloti / pilotky, ktorí spĺňajú štatút juniora (dovŕšia maximálne 25 rokov veku v roku, v ktorom budú zaradení do reprezentačného družstva) podľa nasledovných kritérií:
podľa výsledkov na posledných platných MSR BLj a to až do zaplnenia
všetkých miest, ktoré má Slovenská republika na nasledujúcim MSj
k dispozícii. Možnosť výberu triedy majú piloti podľa výsledku
dosiahnutého na posledných platných MSR BLj.
Pre všetky triedy platí možnosť priamej nominácie podľa výsledkov
posledných platných MSj v danej triede (tzv. „zelená karta“). Priamu
nomináciu do reprezentačného družstva na nasledujúce MSj v tej istej
triede, v ktorej súťažil na posledných platných MSj, získava najvyššie
umiestnený pilot z MSj v danej triede, ktorý získal najmenej 90% bodov
víťaza danej triedy. Toto pravidlo môže byť použité až potom, ako
víťaz posledných platných MSR BLj využil možnosť výberu triedy na
nasledujúce MSj , resp. prejavil nezáujem o účasť na MSj.
KBL SNA môže nominovať do reprezentačných družstiev SNA v jednotlivých triedach a na jednotlivé súťaže pilotov / pilotky so zodpovedajúcou výkonnosťou a kvalifikáciou:
Tento súťažný poriadok a nominačné kritériá nadobudli účinnosť schválením na pléne BL SNA dňa 10.11.2001 v Žiline a plénom BL SNA 29.03.2008 v Nitre. Všetky ďalšie zmeny v ňom má právo schváliť len plénum BL SNA alebo KBL SNA.
Ing. Strnka Miroslav v.r.
predseda KBL SNA