DTO SNA

DTO (Declared training organization)

Na základe podaného „Vyhlásenia“ a príslušných výcvikových programov Slovenským národným aeroklubom v zmysle nariadenia Komisie (EÚ) 1178/2011 a 2018/1119, DÚ SR potvrdil prijatie Vyhlásenia a pridelil Registrovanej výcvikovej organizácii SNA referenčné číslo: SK.DTO.03


LŠZ SNA

Smernica SNA LŠZ-2 | Spôsobilosť lietajúcich športových zariadení (LŠZ) – letún


Antidoping

logo Antidopingová agentúra SR

Svetový antidopingový kódex

Svetový antidopingový kódex (Kódex) je hlavnou štruktúrou antidopingového systému, ktorý stanovuje pravidlá, ktoré športovci musia dodržiavať. Cieľom Kódexu je chrániť práva čistých športovcov. Prijalo ho olympijské hnutie, ako aj športové zložky a antidopingové organizácie po celom svete. Je uznaný viac ako 170 vládami (UNESCO Dohovor proti dopingu v športe).

Slovenský národný aeroklub ako národný športový zväz sa zaväzuje dodržiavať antidopingové pravidlá v súlade so svetovým antidopingovým programom, ktoré prijala Antidopingová agentúra SR (SADA).


Kalendárik

  «   Marec   »  
  «   2024   »  
Po Ut St Št Pi So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Staré stránky

Staré stránky SNA sú dostupné na adrese http://old.sna.sk.

Účasť štátnej reprezentácie SR na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016

« Späť
Motorové lietanie » Aktuality » Účasť štátnej reprezentácie SR na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016

Účasť štátnej reprezentácie SR v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016
(formát PDF, veľkosť 131,7 kB)

ÚVOD

Vzhľadom na skutočnosť, že štátna reprezentácia Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 nadviazala na športové výsledky dosiahnuté na predchádzajúcich 19. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2014, dovoľujem si vyhodnotiť rozsah vynaloženého športového úsilia, ktoré k dosiahnutiu ďalšieho významného športového umiestnenia predchádzalo.

Vyhodnotenie vynaloženého úsilia pozostáva z dvoch na seba nadväzujúcich samostatných častí a spoločným záverom:

  1. Domáca športová príprava – tréningový a súťažný proces štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally
  2. Oficiálny tréningový a súťažný proces štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally
  3. Spoločný záver s poďakovaním

A. Domáca športová príprava – tréningový a súťažný proces

Prvá časť

Športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v stálom alebo kombinovanom zložení:

  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor,
  • pilot – kapitán Ing. Ján Šabľa, st. + navigátor,
  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor,
  • pilot – kapitán Mgr. Boris Vittek + navigátor,
  • pilot – kapitán Ing. Juraj Filus + navigátor,
  • pilot – kapitán Ing. Jaroslav Majzlan + navigátor,
  • pilot – kapitán Ing. Martin Nevidzan + navigátor,

s cieľom, nominovať sa na 20. FAI Majstrovstvá sveta v leteckej rally pre rok 2016, ktoré sa uskutočnili v dňoch 1. až 10. septembra 2016 v Portugalskej republike na mestskom letisku Santa Cruz Beach v regióne Torres Vedras a nadviazať na športové výsledky z predchádzajúcich 19. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2014, začali s intenzívnou domácou športovou prípravou – tréningovým a súťažným procesom v mesiaci máj 2016.

Športová príprava prebiehala v súlade s obsahom „Plánu výkonu tréningového a súťažného procesu štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v roku 2016“.

Štátna reprezentácia Slovenskej republiky v leteckej rally mala pre potreby výkonu tréningového a súťažného procesu k stálej dispozícii štyri športové lietadlá typovej rady Cessna.

Pod vedením Klubu navigačného lietania AIR SYMPATIA – koordinátora športovej prípravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally, športová príprava športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v mesiaci máj 2016 prebiehala vo formáte individuálneho tréningového procesu na športovom letisku Trenčín, Jaroměř a Boleráz.

Vyvrcholením májového tréningového procesu bola účasť športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na leteckej športovej súťaži XXIV. ročník „Memoriál Ivana Hudeca“, organizátorom ktorej bol v dňoch 27. až 29. mája 2016 Aeroklub Trnava na športovom letisku Boleráz.

Športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahli vzájomné umiestnenie a bodové ohodnotenie v tomto poradí:

  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor Mgr. Ján Janoška … 279 bodov
  • pilot – kapitán Mgr. Boris Vittek + navigátor Ing. Martin Nevidzan … 406 bodov
  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda … 437 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Jaroslav Majzlan + navigátor Mgr. Martina Čechová … 1 540 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Juraj Filus + navigátor Mgr. Milan Mrázik … 2 699 bodov

Druhá časť

Časová náročnosť domácej športovej prípravy – tréningového a súťažného procesu štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally a nie vždy celkom uspokojivé športové výsledky členov športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally si vyžiadala niekoľko zmien na postoch pilotov – kapitánov a navigátorov športových posádok.
Pod vedením Klubu navigačného lietania AIR SYMPATIA – koordinátora športovej prípravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally, športová príprava športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v mesiaci jún 2016 prebiehala vo formáte individuálneho tréningového procesu na športovom letisku Trenčín.

Vyvrcholením júnového tréningového procesu bola účasť športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na leteckej športovej súťaži XXXX. ročník „Let Strážovskou Hornatinou“, organizátorom ktorej bol v dňoch 1. až 3. júla 2016 Aeroklub Dubnica nad Váhom na športovom letisku Slávnica.

Športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahli vzájomné umiestenie a bodové ohodnotenie v tomto poradí:

  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor Mgr. Ján Janoška … 535 bodov
  • pilot – kapitán Mgr. Boris Vittek + navigátor Mgr. Milan Mrázik … 581 bodov
  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda … 671 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Ján Šabľa, st. + navigátor Ing. Peter Zavacký … 972 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Jaroslav Majzlan + navigátor Mgr. Martina Čechová … 2 555 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Juraj Filus + navigátor Mgr. Vladimír Vido … 3 628 bodov

Tretia časť

Domáca športová príprava štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally pokračovala vo formáte individuálneho tréningového a súťažného procesu na športovom letisku Trenčín, Slávnica a Boleráz aj v priebehu mesiaca júl 2016 a jej vyvrcholením bola účasť športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na leteckej športovej súťaži „XXIII. Medzinárodné Majstrovstvá Slovenskej republiky v leteckej rally pre rok 2016“, organizátorom ktorej bol v dňoch 29. až 31. júla 2016 Aeroklub Bratislava na športovom letisku Boleráz.

Na XXIII. ročníku Medzinárodných Majstrovstvách Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahli športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally vzájomné umiestnenie a bodové ohodnotenie v tomto poradí:

  • Majstrom Slovenskej republiky v leteckej rally sa stala športová posádka:

    Pilot – kapitán Ing. Ján Šabľa, st. – navigátor Ing. Peter Zavacký … 338 bodov

  • I. Vicemajstrom Slovenskej republiky v leteckej rally sa stala športová posádka:

    pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. – navigátor Ing. Dalibor Gonda … 386 bodov

  • II. Vicemajstrom Slovenskej republiky v leteckej rally sa stala športová posádka:

    pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička – navigátor Mgr. Ján Janoška … 527 bodov

  • pilot – kapitán Ing. Martin Nevidzan + navigátor Mgr. Vladimír Vido 535 bodov
  • pilot – kapitán Mgr. Boris Vittek + navigátor Mgr. Milan Mrázik 1 120 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Jaroslav Majzlan + navigátor Mgr. Martina Čechová 1 794 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Juraj Filus + navigátor Mgr. Ondrej Mitter 3 009 bodov

Pre ilustráciu popíšem vzájomné umiestnenie a bodové ohodnotenie športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahnuté v jednotlivých súťažných etapách XXIII. ročníka Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v leteckej rally:

I. súťažná etapa:
  • pilot – kapitán Ing. Ján Šabľa, st. + navigátor Ing. Peter Zavacký … 140 bodov
  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda … 201 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor Mgr. Ján Janoška … 359 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Martin Nevidzan + navigátor Mgr. Vladimír Vido … 440 bodov
  • pilot – kapitán Mgr. Boris Vittek + navigátor Mgr. Milan Mrázik … 1 024 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Jaroslav Majzlan + navigátor Mgr. Martina Čechová … 1 247 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Juraj Filus + navigátor Mgr. Ondrej Mitter … 1 409 bodov
II. súťažná etapa:
  • pilot – kapitán Ing. Martin Nevidzan + navigátor Mgr. Vladimír Vido … 95 bodov
  • pilot – kapitán Mgr. Boris Vittek + navigátor Mgr. Milan Mrázik … 96 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor Mgr. Ján Janoška … 168 bodov
  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda … 185 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Ján Šabľa, st. + navigátor Ing. Peter Zavacký … 198 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Jaroslav Majzlan + navigátor Mgr. Martina Čechová … 547 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Juraj Filus + navigátor Mgr. Ondrej Mitter … 1 600 bodov

Na základe športových výkonov a výsledkov dosahovaných v celom priebehu domácej športovej prípravy – tréningového a súťažného procesu bolo možné potvrdiť vzájomnú vyrovnanosť ako aj vzostup športovej výkonnosti časti stálych a časti novozložených športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally.

Z uvedených dôvodov boli na 20. FAI Majstrovstvá sveta v leteckej rally pre rok 2016 nominované tri športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v zložení:

  • pilot – kapitán Ing. Ján Šabľa, st. + navigátor Ing. Peter Zavacký
  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda
  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor Mgr. Ján Janoška

Pre samotný proces nominácie bola určujúca skúsenosť a osobná športová výkonnosť a vyrovnanosť, ako aj poradie a bodové ohodnotenie, ktoré nominované športové posádky získali na XXIII. Medzinárodných Majstrovstvách Slovenskej republiky v leteckej rally pre rok 2016.

Uplatnením prísnych nominačných kritérií boli nastavené optimálne podmienky a predpoklady na splnenie vytýčeného cieľa – dosiahnuť významné športové umiestnenie na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016.

Štvrtá časť

Domáca športová príprava štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally pokračovala vo formáte individuálneho tréningového procesu na letisku Slávnica aj dňa 13. augusta 2016 účasťou časti nominovaných a časti nenominovaných športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvá sveta v leteckej rally pre rok 2016 na záverečnom sústredení.

Hlavným cieľom tréningového procesu v rámci záverečného sústredenia bolo konečné vzájomné porovnanie osobnej športovej výkonnosti športových posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally pred odchodom na 20. FAI Majstrovstvá sveta v leteckej rally pre rok 2016.

Športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahli vzájomné umiestnenie a bodové ohodnotenie v tomto poradí:

  • pilot – kapitán Ing. Ján Šabľa, st. + navigátor Ing. Peter Zavacký … 126 bodov
  • pilot – kapitán Mgr. Boris Vittek + navigátor Mgr. Milan Mrázik … 201 bodov
  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda … 208 bodov
  • pilot – kapitán Ing. Martin Nevidzan + navigátor Mgr. Vladimír Vido … 246 bodov
  • pilot – kapitán Bc. Miroslav Porubčan + navigátor Ing. Juraj Lauš … 555 bodov

Piata časť

Nad rámec „Plánu výkonu tréningového a súťažného procesu štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v roku 2016“ sa dve športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally zúčastnili na leteckej športovej súťaži „Pohár věnných měst v letecké rally Jaroměr“, ktorú v dňoch 20. až 22. mája 2016 organizoval Aeroklub Českej republiky na letisku Jaroměř.

Športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahli vzájomné umiestnenie a bodové ohodnotenie v tomto poradi:

  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor Mgr. Milan Mrázik … 1 057 bodov
  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda … 1 231 bodov

B. Oficiálny tréningový a súťažný proces

Prvá časť

Po splnení hlavných cieľov programu domácej športovej prípravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v období pred 20. FAI Majstrovstvami sveta v leteckej rally prišlo vyvrcholenie leteckej súťažnej sezóny pre rok 2016, ktorým bezpochybne bol oficiálny tréningový a následný súťažný proces súvisiaci s účasťou štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016, ktoré sa uskutočnili v dňoch 1. až 10. septembra 2016 v Portugalskej republike na mestskom letisku Santa Cruz Beach v regióne Torres Vedras.

Osemčlenná športová výprava štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally, v zložení:

  • Ing. Ján Šabľa, st. – pilot – kapitán prvej súťažnej posádky,
  • Ing. Peter Zavacký – navigátor prvej súťažnej posádky,
  • Bc. Ján Šabľa, ml. – pilot – kapitán druhej súťažnej posádky,
  • Ing. Dalibor Gonda – navigátor druhej súťažnej posádky,
  • Ing. Róbert Šošovička – pilot – kapitán tretej súťažnej posádky,
  • Mgr. Ján Janoška – navigátor tretej súťažnej posádky,
  • Ing. Marián Kumorovitz – technik lietadiel,
  • Mgr. Štefan Pohanka – team kapitán,

po predchádzajúcich organizačných prípravách odcestovala pozemnou cestou transportným osobným motorovým vozidlom Renault Trafic, evidenčnej značky ZA570DV z mesta Trenčín do dejiska 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016 v súlade s navrhnutým časovým plánom dňa 29. augusta 2016.

Športová výprava štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally disponovala dvomi od organizátora 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016 prenajatými súťažnými lietadlami typovej rady Cessna.

Časový plán oficiálnej časti 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016 bol nasledovný:

  • 1. septembra 2016 – začiatok obdobia oficiálneho tréningového procesu
  • 2. septembra 2016 – pokračovanie obdobia oficiálneho tréningového procesu
  • 3. septembra 2016 – ukončenie obdobia oficiálneho tréningového procesu
  • 4. septembra 2016 – slávnostné otvorenie svetovej leteckej športovej súťaže
  • 5. septembra 2016 – tréningovo – súťažný deň
  • 6. septembra 2016 – prvý súťažný deň
  • 7. septembra 2016 – druhý súťažný deň
  • 8. septembra 2016 – tretí súťažný deň
  • 9. septembra 2016 – slávnostné ukončenie svetovej leteckej športovej súťaže
  • 10. septembra 2016 – návrat do vlasti

Druhá časť

Športová príprava – oficiálny tréningový proces štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally priamo v dejisku 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016 nezačal v súlade s časovým plánom.

Každá súťažná posádka štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally mala možnosť v dramatických poveternostných a organizačných podmienkach v priebehu tréningových dní absolvovať iba obmedzený počet tréningových etáp a obmedzený počet meraných pristaní.

Na základe výsledkov z priebehu tréningového procesu bolo aj tak viac alebo menej zrejmé, že si súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally vytvorili prijateľnú znalostnú pozíciu pre samotný oficiálny súťažný proces.

Tretia časť

Aj samotný súťažný proces štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 prebiehal v dramatických poveternostných a organizačných podmienkach.

Športové výsledky, ktoré súťažné posádky dosiahli v prvej súťažnej etape vytvorili predpoklad, že štátna reprezentácia Slovenskej republiky v leteckej rally môže bojovať o významné športové umiestnenie.

Športové výsledky, ktoré súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahli v druhej súťažnej etape, tento predpoklad potvrdili.

Športové výsledky, ktoré súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahli v tretej súťažnej etape, predchádzajúce predpoklady premenili na skutočnosť.

Súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v zložení:

  • pilot – kapitán Bc. Ján Šabľa, ml. + navigátor Ing. Dalibor Gonda,
  • pilot – kapitán Ing. Róbert Šošovička + navigátor Mgr. Ján Janoška,
  • Mgr. Štefan Pohanka vo funkcii Team kapitán,

obsadili 5. miesto a stali sa tak držiteľmi športových odznakov a diplomov FAI z 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally za umiestnenie v kategórii národných teamov v leteckej rally pre rok 2016.

Súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 dosiahli vytýčený športový cieľ – nadviazali na športové výsledky z predchádzajúcich 19. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2014.

Štvrtá časť

Na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 sa zúčastnilo celkom päťdesiatjeden súťažných posádok z osemnástich krajín sveta – Cyperskej republiky, Českej republiky, Dánskeho kráľovstva, Fínskej republiky, Francúzskej republiky, Juhoafrickej republiky, Litovskej republiky, Nórskeho kráľovstva, Poľskej republiky, Portugalskej republiky, Rakúskej republiky, Ruskej federácie, Slovenskej republiky, Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska, Spolkovej republiky Nemecko, Španielskeho kráľovstva, Švajčiarskej konfederácie a Talianskej republiky.

Na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 sa na prvých šiestich miestach v kategórii národných teamov umiestnili súťažné posádky zúčastnených krajín v tomto poradí:

  1. Francúzska republika
  2. Poľská republika
  3. Česká republika
  4. Spolková republika Nemecko
  5. Slovenská republika
  6. Španielske kráľovstvo

Medzinárodná športová konkurencia medzi súťažnými posádkami bola oproti predchádzajúcim vrcholovým súťažiam v leteckej rally výrazne širšia a výkonnostne vyrovnanejšia.

Prípravná fáza organizácie 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016 ako aj organizácia samotného priebehu 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016 prebiehala zo strany organizátora na nevysokej organizačnej úrovni.

Potvrdila sa skutočnosť, že v Portugalskej republike nemá letecký šport takmer žiadnu tradíciu a ani športovú základňu a navyše, absentujú organizačné schopnosti a skúsenosti.

Športové výsledky, ktoré štátna reprezentácia Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 dosiahla sú pozitívne a ich pozitívnosť spočíva najmä v tom, že súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally dokázali nadviazať na športové výsledky dosiahnuté na 19. FAI Majstrovstvách sveta pre rok 2014 a na 9. FAI Majstrovstvách Európy v leteckej rally pre rok 2013.

Športové výsledky, ktoré štátna reprezentácia Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahla na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 vyvolali kladnú odozvu medzi členmi zahraničnej a tuzemskej leteckej športovej komunity.

Aj samotné prezentovanie športových výsledkov štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally, vo väzbe na významných donorov má nezanedbateľný vplyv na postupný rast kredibility Národného športového zväzu Slovenský národný aeroklub generála M. R. Štefánika so sídlom v Žiline, Klubu navigačného lietania AIR SYMPATIA – koordinátora športovej prípravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally so sídlom v Trenčíne a slovenského vrcholového leteckého športu ako celku.

C. SPOLOČNÝ ZÁVER S POĎAKOVANÍM

Prvá časť

Novým prvkom pri určovaní zloženia športovej výpravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvá sveta v leteckej rally pre rok 2016 bol dôraz na posilnenie technického zabezpečenia.

S cieľom, v maximálnej miere eliminovať riziká technického zlyhania prenajatej súťažnej leteckej techniky v priebehu oficiálneho tréningového a súťažného procesu súťažných posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v dejisku 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016, bolo prijaté rozhodnutie, do športovej výpravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally zaradiť erudovaného technika lietadiel.

Členovia súťažných posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally mali tak možnosť absolvovať oficiálny tréningový a súťažný proces s vedomím maximálnej technickej spoľahlivosti od organizátora prenajatej súťažnej leteckej techniky.

Športové posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v priebehu domácej športovej prípravy – tréningového a súťažného procesu v období pred 20. FAI Majstrovstvami sveta v leteckej rally pre rok 2016 absolvovali na štyroch športových lietadlách spolu dvadsaťštyri preletov, trinásť tréningových etáp, tridsaťsedem súťažných etáp a stoosemdesiatosem meraných pristaní do vytýčeného pásma v celkovom trvaní osemdesiattri letových hodín a dvadsaťšesť minút.

Súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v rámci oficiálneho tréningového a súťažného procesu v dejisku 20. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2016 absolvovali na dvoch súťažných lietadlách obmedzený počet tréningových etáp, deväť súťažných etáp a obmedzený počet meraných pristaní do vytýčeného pásma v primeranom počte letových hodín.

Športové výsledky, ktoré štátna reprezentácia Slovenskej republiky v leteckej rally dosiahla na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 sú odzrkadlením rozsahu ekonomického, organizačného a technického zabezpečenia domácej športovej prípravy a zároveň aj odzrkadlením výsledkov náročného, v roku 2006 začatého a stále prebiehajúceho procesu generačnej obmeny členov štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally.

Za súčasnými športovými výsledkami stoja aj schopnosti a činnosť slovenských staviteľov súťažných tratí a organizátorov regionálnych, národných a nadnárodných športových súťaží v leteckej rally ako dôležitej tréningovo – súťažnej základne pre členov štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally.

Druhá časť

Najbližšia svetová športová súťaž v leteckej rally sa bude konať v roku 2018.

Na plenárnom zasadnutí Komisie všeobecného letectva Medzinárodnej leteckej federácie FAI, ktoré sa uskutočnilo v dňoch 3. novembra 2016 až 6. novembra 2016 v cyperskom Limassole, bol organizáciou 21. FAI Majstrovstiev sveta v leteckej rally pre rok 2018 poverený Národný športový zväz Slovenský národný aeroklub generála M. R. Štefánika so sídlom v Žiline.

21. FAI Majstrovstvá sveta v leteckej rally pre rok 2018 sa pod organizačnou záštitou Aeroklubu Dubnica nad Váhom, v súčinnosti s Národným športovým zväzom Slovenský národný aeroklub generála M. R. Štefánika so sídlom v Žiline a s podporou Klubu navigačného lietania AIR SYMPATIA so sídlom v Trenčíne uskutočnia v dňoch 30. júla 2018 až 11. augusta 2018 na športovom letisku Aeroklubu Dubnica nad Váhom.

Pred nami je pomerne dlhé obdobie v rámci ktorého budeme mať možnosť vynaložiť dostatok úsilia zameraného na zvýšenie osobnej športovej výkonnosti súťažných posádok štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally.

Z pohľadu súčasnej osobnej športovej výkonnosti je možné s veľkou mierou pravdepodobnosti predpokladať, že súťažné posádky štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally po vykonaní niekoľkých zmien v ich samotnom zložení budú pripravené v širokej športovej konkurencii súťažných teamov Poľskej republiky, Francúzskej republiky, Českej republiky, Rakúskej republiky, Spolkovej republiky Nemecko, Španielskeho kráľovstva, Juhoafrickej republiky a Ruskej federácie vybojovať aj na 21. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2018 popredné športové umiestnenie.

POĎAKOVANIE

Domáca športová príprava – tréningový a súťažný proces členov štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally v období pred 20. FAI Majstrovstvami sveta v leteckej rally pre rok 2016 prebiehala vďaka finančnej podpore Nadácie SPP.
Úprimne ďakujeme.

Účasť a športovú činnosť štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 finančne podporil Úrad vlády Slovenskej republiky.
Úprimne ďakujeme.

Účasť a športovú činnosť štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally na 20. FAI Majstrovstvách sveta v leteckej rally pre rok 2016 ďalej finančne podporili:

  • Národný športový zväz Slovenský národný aeroklub generála M. R. Štefánika so sídlom v Žiline,
  • Klub navigačného lietania AIR SYMPATIA – koordinátor športovej prípravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally so sídlom v Trenčíne,
  • Aviatik Klub Laugarício Trenčín so sídlom v Trenčíne.

Organizačným partnerom štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally bol:

  • Národný športový zväz Slovenský národný aeroklub generála M. R. Štefánika so sídlom v Žiline.

Oficiálnym partnerom Národného športového zväzu Slovenský národný aeroklub generála M. R. Štefánika bolo:

  • Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

Technickými a organizačnými partnermi štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally boli:

  • Aeroklub Bratislava,
  • Aeroklub Dubnica nad Váhom,
  • Aeroklub Trenčín,
  • Aeroklub Trnava,
  • Klub navigačného lietania AIR SYMPATIA.

Partnermi Klubu navigačného lietania AIR SYMPATIA – koordinátora športovej prípravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally boli:

  • Spoločnosť AIR TRANSPORT EUROPE,
  • Spoločnosť BITTNER AUDIO,
  • Spoločnosť MANIPUL,
  • Spoločnosť VIRTUAL REALITY MEDIA,
  • Spoločnosť WILLING.

Partnermi štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally pre cezhraničnú propagáciu významných slovenských regiónov boli:

  • Nitriansky samosprávny kraj,
  • Trenčiansky samosprávny kraj.

Partnerom štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally pre cezhraničnú propagáciu tradičných slovenských produktov bola:

  • Spoločnosť L. Z. Bošáca.

Je pre mňa veľkou cťou, že v mene členov štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally môžem všetkým partnerom vyjadriť úprimné poďakovanie za prejavenú podporu.

V mene svojom vyjadrujem osobitné poďakovanie Úradu vlády Slovenskej republiky, Ministerstvu školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Nadácii SPP za prejavenú dôveru pri rozhodovaní o finančnej podpore slovenského vrcholového leteckého športu.

S úctou,

JUDr. Štefan Vittek v. r.
koordinátor
športovej prípravy štátnej reprezentácie Slovenskej republiky v leteckej rally

« Späť

zverejnené: 10.11.2016 | aktualizované: 10.11.2016 | počet zobrazení: 235180

počet prístupov od 19.01.2016: 1749153
počet prístupov dnes: 1441